22 Aug
22Aug

אחרי משבר הקורונה כמו בישראל, גם באנגליה שוק הנדל"ן חווה בשנים האחרונות עליית מחירים לצד זינוק בביקוש, למרות זאת מחירי הנדל"ן באזורים ספציפיים באנגליה עדיין נמוכים משמעותית ביחס לשוק הדיור באנגליה, בשל כך הם מהווים הזדמנות השקעה נהדרת, בייחוד בצפון מערב אנגליה. מהן הסיבות לכך?


 ביקוש קשיח  

בשנתיים  האחרונות , שוק הנדל"ן באנגליה חווה עליית מחירים וזינוק בביקוש. מאז יוני 2021 מחירי הנדל"ן באנגליה נמצאים בעלייה מתונה וקבועה. נכון להיום קצב עלייתם נמדדת בכ- 10.9% משנה לשנה. מחירו של בית מגורים ממוצע באנגליה נעמד היום על קצת יותר מ- 291,000 פאונד. הסיבות לעליות מחירים הן מגוונות. החל ממודל עבודה היברידי מהבית וכלה במדיניות מוניטרית של ממשלת אנגליה, שהעניקה סכומי כסף נדיבים לעסקים ושכירים וערבויות ממשלתיות , בגובה 300 מיליארד פאונד. כמן כן , הפטור ממס רכישה (בולים), שניתן לרוכשי הדירות (גם למשקיעים זרים), בשווי נכסים עד ל- 500,000 £, החל מיולי 2020 ועד ליולי 2021, שחסך למשקיעים עשרות אלפי ליש"ט, תדלק את הביקוש עוד יותר להשקעה בנדל"ן גם בקרב המקומיים. 

בחודשים האחרונים ניתן לזהות מגמת האטה בשוק הדיור הבריטי, וזה בין היתר על רקע מלחמת רוסיה אוקראינה שהביאו לעלייה במחירי הסחורות והאנרגיה בכל אירופה. על פי המשרד לסטטיסטיקה לאומית באנגליה, שיעור האינפלציה בחודש יוני האחרון הגיעו לרמות שיא של 9.4% לעומת 9.1% שנמדדה חודש לפני, בהובלת עלייה במחירי דלק והמזון. 


יוקר מחייה ואינפלציה 

כתוצאה מהאינפלציה הגואה בעולם ובפרט באנגליה , הבנק המרכזי בבריטניה, החל בפעולות מוניטריות ,כגון העלאת הריבית, לא פחות מ-6 פעמים, כאשר האחרונה נרשמה עליה של 0.5%, מ-1.25% ל-1.75%. זו עליית ריבית הגבוהה מזה 27 שנים כאשר החשש הוא מאינפלציה בספרות כפולות עד לסוף השנה הנוכחית. 

כתוצאה מעליית הריבית התייקרו המשכנתאות, וקצב עליית מחירי הדירות בבריטניה רשם ירידה קלה של 0.3% בחודש יוני, הראשונה מזה שנה. יוקר המחיה בבריטניה, נמצא חזק על סדר היום בשיח הציבורי תוצאה ישירה של עליות מחירים שגרמה לאינפלציה.


מלחמה באוקראינה 

 המלחמה באוקראינה, שיצרה עלייה ניכרת במחירי האנרגיה בעולם שגררו עליה במחירי המזון, שמשפיעה על תושבי בריטניה והביאה את החשש על ידי הבנק המרכזי מפני מיתון הולך וקרב. למרות שלבריטניה כמעט ואין תלות בנפט ובגז הרוסי (11% נפט ו-4% מהגז) עם זאת , הפסקת ייצוא הגז לחלק ממדינות אירופה ולצמצום ניכר למדינות אחרות , הביאה לעליית מחירי האנרגיה בכל העולם בייחוד באירופה, כאשר רק בבריטניה מחירי הגז כמעט הוכפלו. 


הזדמנות השקעה

למרות יוקר המחיה העולה בבריטניה ובמדינות אחרות מובילות בעולם (בניהן ארה"ב וישראל), אם נבחן היטב את המספרים, נגלה שעדיין מחירי הדיור בה נמוכים משמעותית ביחס למחירי הדיור בישראל, בייחוד בצפון מערב אנגליה(למעט לונדון).

באנגליה מחיר ממוצע אותו ישלמו רוכשים עבור דירה למגורים ראשונה עומד נכון להיות על 230,000 £ לדירה ו-298,000 £ לצמוד קרקע, לא בלונדון כמובן. בישראל לעומת זאת, המחירים גבוהים בהרבה יותר מאשר באנגליה. לפי נתוני הלמ"ס מחירה של דירת מגורים (לא צמודת קרקע) ממוצעת בישראל עומדת על 1,750,000 ₪ - הפרש של מעל לחצי מיליון ₪!. השכר הממוצע בישראל עומד ברוטו על כ- 12,740 ₪ נטו 8,900 ₪ - גובה השכר נמוך ביחס לעלות דירות בישראל , לעומת זאת בבריטניה השכר החציוני עומד על 3,166 £, 12,434 ₪ ברוטו,  נטו 9,771 ₪ - גובה השכר סביר ביחס לעלות דירה בבריטניה.   

מטבע הלירה סטלרינג נחלש מול השקל ונכון להיום נסחר מתחת ל-4 שקלים לפאונד. זהו שער נמוך וחסר תקדים היסטורית. המשמעות של שקל חזק היא כוח קנייה גדול יותר ברכישה כיוון שאת ההשקעות בנדל"ן באנגליה רוכשים במטבע מקומי שהוא הפאונד.

ממשלת אנגליה תשקיע מיליארדי פאונדים שיתמרצו את התעסוקה ואת פוטנציאל כלכלת צפון אנגליה הגלום בה. התכנית נקראת The Northern Powerhouse strategy. יחד עם זאת , יש להכיר היטב את שוק הנדל"ן באנגליה ובפרט בצפון אנגליה את האוכלוסייה והתרבות המקומית באזור בו ממוקם הנכס.

למרות עליית הריבית שתגרור ככל הנראה ייקור במשכנתאות שיצננו במעט את מחירי הדיור בבריטניה, כאשר נכון להיום הבנק המרכזי מראה ירידה משמעותית באישורי המשכנתאות, עם זאת שוק הנדל"ן בבריטניה צפוי להציג ביקוש קשיח ובעקיבותיו עליית מחירים מתונה במחירי הדיור בבריטניה בעתיד הקרוב.  

אחת המגמות המרכזיות שמחזקות תחזית עלייה מתונה בעתיד כתוצאה מגידול בביקוש לדיור זול בר השגה באנגליה, היא המשך מודל העבודה בחלק מימי השבוע מהבית, מודל שמביא רבים לדבוק ברעיון לעבוד מהבית. לפני סקרים 42% מהבריטים מתכננים לעבוד מהבית. סקר נוסף שנערך נמצא כי 54% מהבריטים העובדים מהבית מעוניינים לרכוש דירה כדי להמשיך ולעבוד מהבית


סוף דבר 

שוק הדיור באנגליה תמיד גילה חוסן יוצא דופן למשברים. הביקוש הקשיח לנכסי מגורים והמחירים הנוחים צפויים להמשיך ללוות אותנו בתקופה הקרובה. יחד עם ערכו הנמוך של הפאונד ביחס לשקל,  דווקא עכשיו מהווים הזדמנות לרכישת השקעה נוחה יחסית עבור משקיעים ישראלים. 

 

מי אנחנו?  

משרד בוטיק הממוקם במרכז העיר ירושלים. אנו מתמחים בליווי משקיעים לרכישת נכסים מניבים למגורים באנגליה בעיר ליברפול וסביבותיה. אנו מאמינים בהשקעות נדל"ן סולידיות עם צפי לתשואה שנתית שוטפת של כ -7% - 8% ברוטו על ההון המושקע. הנכסים המוצעים להשקעה דרכנו נבחרים בקפידה כך שרק ההשקעות האטרקטיביות ביותר מוצעות לרכישה.

על מנת לתת ערך מוסף ללקוחותינו ולהשקעה, חברנו לחברה בריטית בעלת מוניטין המתמחה מזה 20 שנה ביזמות נדל"ן וניהול נכסים למשקיעים בצפון מערב אנגליה. החברה מנהלת מעל 750 נכסים מגורים ואלפי מ"ר של שטחי מסחר למשקיעים מעבר לים. יחד עם החברה אנו מנגישים את ההשקעות בצורה כלכלית ויעילה לרוכשים המעוניינים בכנסה חודשית נוספת.  

כיום פתוחה אפשרות לרוכשים להשקיע את כספם באפיק נדל"ן איכותי וליהנות מתשואה חודשית מכובדת.  

באמצעותו תוכלו לקבל מידע אמין על הזדמנויות השקעה רלוונטיות תוך קבלת ליווי רכישה מקצועי ואדיב.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.