29 Mar
29Mar

האם נגיף יגרום הפסדים למשקיעי הנדל"ן? 

עוד מוקדם לדעת מהן ההשלכות הארוכות טווח הכלכליות שנגרם עקב התפשטות וירוס הקורונה בעולם בכלל ובתחום הנדל"ן להשקעה בפרט. וירוס שהתפרץ בסין והתפשט בהדרגה בכל העולם כאש בשדה קוצים מכניס לפניאקה חסרת תקדים את כולם ובפרט את המשקיעים. אנו עדים לתנודתיות שלילית במדדי שווקי ההון בבורסות בכל העולם. אף אחד לא העלה בדעתו על האפשרות שוירוס משום מקום יפגע בצורה קשה בכלכלות החזקות בעולם.  

העולם מתחיל להתרגל לרעיון שקיים משבר גלובלי בטרם ניראה כמותו המשתק את כלכלת העולם ופוגע באופן ישיר ועקיף בכל ענפי התעשייה. הראשונים שנפגעו כמעט מידית הם ענפי התיירות והתעופה האזרחית. 

לרוב במשברים מהסוג בזה שוק ההון הוא הראשון להגיב - והוא בהחלט הגיב - הפאניקה והבהלה שיצר הוירוס גרם לרבות הבורסות בעולם להראות מסכים אדומים המעידים על ירידת חזקות, מי שחשב ששוק ההון מהווה מקור השקעה יציב גילה שהוא נשען על משענת קנה רצוץ ועשוי למצוא את עצמו בבעיה לנוכח המצב.

לעומתו ענף הנדל"ן למגורים שידע משברים כגון משבר הסאב פריים בשנת 2007 דווקא מראה סימנים של חוסן ומגיב בצורה מתונה יותר למשברים. 

משקיעים שרכשו נדל"ן מניב למגורים בעבר ממשיכים לקבל הכנסות באופן רגיל. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהביקוש לנדל"ן למגורים הוא קשיח משום הצורך הבסיסי בקורת גג, לפני שאנשים ינטשו את בתיהם הם ינטשו המון מוצרי טכנולוגיה וקידמה אחרים. אנשים יעדיפו לוותר על המשרד ולעבוד מהבית לפני שיוותרו על מקום לגור בו. לכן ישנה סבירות נמוכה שוירוס קורונה ישפיע על הביקוש וההיצע לרעה כשמדובר בנכסים למגורים.

לעומתם משקיעים הנמצאים בבורסה חיים באי וודאות לנוכח הירידות החדות ולכן אנו משוכנעים שדווקא עכשיו זה הזמן הנכון להוציא חלק מההשקעות בבורסה ולרכוש נדל"ן מניב למגורים. 

המלצתנו לרכוש נדל"ן למגורים במדינות מערביות עם כלכלה חזקה כגון אנגליה ובערי צפון אנגליה כגון ליברפול, עיר שחווה צמיחה כלכלית בחסות ממשלת אנגליה. אנגליה כידוע היא הכלכלה השישית בעולם והשנייה בגודלה באירופה. השקעה בנדל"ן למגורים נחשבת לשמרנית (סולידית) מאוד ביחס להשקעות אחרות שמגדילה את הביטחון הכלכלי שלכם. ההשקעה הנרכשת תנוהל באמצעות חברת ניהול אנגלית מקומית שתדאג מ -א' ועד ת' בכל מה שקשור בנכס והכי חשוב תדאג להעביר ישירות לחשבון הבנק שלכם את דמי השכירות. 

המון אנשים שמגיעים לגיל 40 פלוס שחסכו כמה מאות אלפי ש"ח מתחילים לחשוב על היום שבו יפרשו ומבינים שאם היו משקיעים לפני כמה שנים בנדל"ן מניב למגורים מצבם הכלכלי היה טוב יותר. כיום כמו בעבר שוב נפתח חלון הזדמנויות להשקעה בנדל"ן מניב למגורים, הפעם הוא נמצא בעיר ליברפול. חשוב להבין הכנסה מנדל"ן מניב למגורים לא באה במקום פנסיה או כל הכנסה אחרת אלא בנוסף דבר המגדיל את הביטחון הכלכלי. 

זה הזמן לחשב מסלול מחדש לגבי עתידכם הכלכלי על מנת ליצור רשת ביטחון כלכלית נוספת עבורכם ועבור ילדכם. 

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ כדי לשתף אתכם בהזדמנויות נדל"ניות מניבות. 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.