01 Aug
01Aug

המשקיע הסולידי הישראלי הבין שבישראל אופציות להשקעה אינן אטרקטיביות כפי שהיו לפני מספר שנים ולכן הוא בחיפוש אחר אלטרנטיבה טובה שתניב תשואה טובה יותר עבור כספו. כיום השקעה בנדל"ן מניב באנגליה היא אלטרנטיבה מעולה שכדאי לבחון.

השקעה בנדל"ן מניב בערי מפתח בצפון אנגליה הוא בדיוק המקום והזמן להשקיע. שבארץ השקעה בנדל"ן לרוב מניבה תשואה הנעה בין 3%-3.5%, לעומת זאת בהשקעה בנדל"ן (למגורים) מניב בערי צפון אנגליה ניתן לקבל תשואה ממוצעת הנעה בין 7%-8% על ההשקעה! 

תהליך רכישת נכס בליווי משפטי באמצעות עורך דין אנגלי בנאמנות הופך את תהליך הרכישה לפשוט ובטוח בדומה לרכישת נכס בישראל. עורך הדין מייצג את הרוכש ירשום את הנכס על שמו של הרוכש בטאבו כעסקה מתועדת במאגר. שוק הנדל"ן באנגליה ניחן בשקיפות מלאה, הן לגבי המחירים והן לגבי הבעלויות. ולכן מאגר זה עשוי לעזור למשקיעים ללמוד על מחירי הנכסים ולקבל החלטה מושכלת גם עבור משקיעים המנהלים את הנכס מרחוק.

נדל"ן להשקעה הפך להיות טרנדי וקיימים המון יעדים להשקעה בכל מיני ערים בעולם.
השקעה באירופה בכלל ובאנגליה בפרט הפכו בשנים האחרונות ליעד נוח להשקעה מבחינה
לוגיסטית לישראליים רבים, בין היתר, מכיוון שניתן לראות ולבחון את הנכס בהזמנת טיסה יחסית קצרה.
השקעה באנגליה נמצאת במרחק 5 שעות טיסה מישראל ,בנוסף, בשונה ממדינות אחרות שקצת יותר קשה להשקיע בהן בעיקר בגלל מגבלות השפה והתקשורת, באנגליה קל מאוד לקרוא מסמכי רכישה ולתקשר עם המקומיים בשפה האנגלית.


כמה עובדות מעניינות שיעזרו להבהיר מדוע כדאי להשקיע בנכסים בערי צפון אנגליה.
ראשית, אנגליה היא הכלכלה השישית בגודלה בעולם, והשנייה בגודלה באירופה (אחרי גרמניה). כמו כן,
מערכות המשפט והבנקאות מערביות ושקופות שמעודד משקיעים להשקיע כספים
במדינה מבלי לחשוש לכספם. עובדה זו מקנה ביטחון ותחושה של יציבות כלכלית בקרב המשקיעים.


ראשית ,בשנים האחרונות ממשלת אנגליה מעודדת השקעות זרות, שהיא מאפשרת רכישה קלה ונוחה
למשקיעים זרים. המשמעות, שהרוכש לא חייב לדרוך על אדמת לאנגליה כדי לרכוש את הנכס
וגם לא חייב לפתוח חשבון בנק באנגליה. הכסף שמתקבל מדמי השכירות מועבר ישירות
לחשבון הבנק של המשקיע, תנאים אידאליים עבור המשקיע הישראלי.

שנית, בנושא המיסוי, לישראל ולבריטניה יש הסכם אמנת מס שנועדה למנוע מצב בו אזרח/תושב ישראלי
ישלם כפל מס. במידה ושולם מס כלשהו באנגליה הוא יקוזז מתשלום המס בישראל.


.

שלישית, בעקבות משבר ה-SUB PRIME שפקד את עולם ההשקעות בשנת 2008 מחירי הנדל"ן באנגליה ירדו בכ- 50%. אולם נכון לשנת 2019 קיים צפי לעליית מתונה במחירי הנדל"ן דווקא בערי צפון אנגליה יותר מכל אזור אחר באנגליה. בנוסף, לאורך 25 שנים האחרונות ערכו של הליש"ט לעומת ערכו של השקל ידע עליות ומורדות ובעבר הלא רחוק ערכו של הליש"ט האמיר והגיע  ל-8.7 ש"ח לליש"ט!!. נכון לכתיבת שורות אלו ערכו של הליש"ט עומד על 4.25 ש"ח לליש"ט ועל פי כל המדדים ערכו של הליש"ט אמור להתחזק שוב בעתיד הלא רחוק. דבר זה יוצר הזדמנות למשקיעים הישראלים להשקיע בעצם גם בשער הליש"ט הנמוך לעומת השקל. השילוב הזה מעודד משקיעים ישראליים לרכוש נדל"ן מניב בערי מפתח בצפון אנגליה וליהנות גם מעליית ערכו של הליש"ט וגם מעליית ערכו של הנכס בעתיד שיהוו מינוף כפול להשקעה, זאת בנוסף לדמי שכירות החודשיים המתקבלים מהשכרת הנכס!

בנוסף, ממשלת בריטניה מעודדת ודוחפת את ערי צפון אנגליה באמצעות תכנית כלכלית בהיקף
השקעה של מאות מיליארדים ומשקיעה אותם בפיתוח תעסוקתי וכלכלי, כאשר המטרה לגרום להגירה חיובית
של תושבים ממרכז אנגליה מלונדון וסביבותיה לערי מפתח בצפון המדינה כמו מנצ'סטר ליברפול וסביבותיהם. ממשלת אנגליה זיהתה בועה כלכלית סביב לונדון ובאמצעות העדפה מתקנת כמו הורדת מסי חברות לחברות ענק שיעתיקו את עצמם לערי הצפון, לדוגמה, חברת BBC המעסיקה 20,000 עובדים שעברה לעיר למנצ'סטר.

במחירי הדיור הנמוכים משמעותית כיום ניתן להשיג נכסים להשקעה באזורים טובים ומבוקשים בהשקעה כספית ממוצעת הנעה בין 280,000-350,000 ₪, סכום נוח יחסית להשקעה בנדל"ן במדינה מערבית כמו אנגליה.


 משקיע שירכוש נכס מניב להשקעה באנגליה יכול ליהנות מהשקעה משולשת גם ברמה המידית מדמי שכירות חודשיים, גם בעתיד מעליית ערך הליש"ט ביחס לשקל, וגם מעליית ערך שווי הנדל"ן בעקבות עליית מחירים צפויה בשנים הקרובות. 

לסיכום, נדלן להשקעה בליברפול  הפך ליעד החם להשקעה עבור ישראלים רבים העיקרון מאוד פשוט, בצפון אנגליה קיימים נכסים איכותיים להשקעה במחירים נוחים יותר מאשר במרכזה ובדרומה של אנגליה עם תשואה מכובדת וסולידית.


קישור לאתר באנגליה מספק מידע שמסביר את התשואות הממוצעות שניתן לקבל בכל שכונה ואזור באנגליה. במדד 25 האזורים "החמים" ביותר להשקעה באנגליה תופסת ליברפול 6 אזורים עם תשואה ממוצעת מכובדת הנעה 8.87%-7.13% נכון ל- 2019/2020.

באזור מרכז העיר ניתן אפילו להגיע לתשואה של 10% על ההשקעה. ניתן להסיק כי ליברפול עדיפה על פני ערים רבות באנגליה .ניתן להתרשם כי דווקא בערים כמו לונדון התשואה השנתית המתקבלת על ההשקעה נמוכה משמעותית בהשוואה לאזורים בליברפול. 

 לחץ על הקישור הזה כדי ללמוד על התשואות באנגליה 


הנכס הנרכש ינוהל על ידי חברת ניהול נכסים אנגלית
מקומית,לחברה יש ניסיון מוכח של ניהול נכסים למשקיעים.
לחברת הניהול אינטרס כלכלי מובהק שהמשקיע יהיה מרוצה מאופן התנהלותה והטיפול בהשקעה.

הקשרים העסקיים יחד עם ניסיון שצברנו יעזרו לבחון עבור המשקיע השקעה סולידית שתניב תשואה בשיעור כ-8% (תשואה מקובלת בשוק השכירויות).

חשוב להבהיר שלא כל נכס המוצע לרכישה באנגליה הוא בבחינת "נכס טוב" להשקעה יש מכלול פרמטרים שיש לקחת בחשבון לפני הרכישה ולאחר הרכישה. יש לוודא שאם כבר רוכשים נכס, הרכישה מתבצעת לאחר בחינה מעמיקה של מטרות הרכישה וההעדפות הספציפיות של הרוכש. 
על מנת למצוא את שביל הזהב יש לאסוף מידע על השקעות נדל"ן איכותיות באנגליה, להתייעץ על אנשי מקצוע בתחום.

סיכויים לצד סיכונים יוצגו באופן גלוי ויאפשרו למשקיע לקבל את ההחלטה המתאימה עבורו.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.