22 Nov
22Nov

ליברפול היא עיר צפונית מרגשת עם היסטוריה ארוכה שנים ומעניינת. 

בעיר  שפע  נכסים אסטרטגיים כלכליים שיאפשרו לה לעמוד בשאיפותיה העתידיות הכלכליות. אוכלוסייתה של ליברפול הולכת וגדלה ויחד איתן ההשקעות התורמות לצמיחתה, לכן יש הרבה סיבות לכך שמשקיעים רבים מעדיפים את ליברפול כיעד להשקעה ארוכת טווח על פני ערים אחרות באנגליה.  

בשנים האחרונות העיר ליברפול מושכת את עיניהם של משקיעים רבים מרחבי העולם הבאה לידי ביטוי בהתעניינות מוגברת, גם אבל לא רק, בגלל מחירי הנכסים הנמוכים יחסית מצד אחד, לעומת ביקושים הגבוהים להשכרה בעיר בשוק הדיור למגורים מהצד השני . 

בעיר ליברפול מחירי הנכסים למגורים מתחת לממוצע המחירים בבריטניה המתאפיינים בגידול שנתי מתון במחירי הנכסים ובשוק שכירויות יציב ומבוקש.  

ליברפול היא אחת מערי “הכוח” הצפוניות, והיא תורמת מרכזית לכלכלת בריטניה. עד סוף 2024 הצמיחה השנתית של GVA צפויה להיות גבוהה יותר מכל שאר הערים בצפון מערב אנגליה, והיא עשויה להגיע ל-14.4 מיליארד פאונד.  

כיאה לאזור המטרופולין החמישי בגודלו בבריטניה, אוכלוסיית אזור המטרו הנוכחית של ליברפול מונה כיום 917,000 תושבים.  באזור הרחב יותר יש תפוסה של 2.5 מיליון תושבים, מתוכם 1.4 מיליון איש בגילאי העבודה.  

פרויקטים של התחדשות עירונית משנים את מרכז העיר ליברפול, דבר ההופך אותה למקום מבוקש לחיות ולעבוד בו. יוזמות כמו פרויקט Jennifer בהשקעה של 150 מיליון פאונד, חידוש אצטדיון Anfield, מרכז הקניות  Liverpool One וליברפול Waters בהשקעה של 5 מיליארד פאונד, מובילים לגידול האוכלוסייה והכלכלה בעיר.  

ליברפול היא ביתם של עסקים ותעשיות ממגוון רחב של תחומים בעלי ערך כלכלי גבוה. מרכז ימי היסטורי ,אחד הנכסים הגדולים ביותר של העיר הם הנמלים והתשתית הלוגיסטית שלה.

התשתית הלוגיסטית של ליברפול משפרת את מעבר שרשרת האספקה עבור עסקים ויצרנים מובילים בעולם כגון: חברות בתחום הייצור, התרופות, מדעי החיים ותחומי רפואה, כולל יגואר ולנד רובר, יוניליוור, AstraZeneca, Nestlé Health Sciences ו-Orsted. לכל אחד יש פעולות כלכליות משמעותיות בעיר.

 כמו כן, בעיר יש שלושה פארקים של עסקים מרכזיים, כולל Liverpool Innovation, MerseyWorld ו-Stonebridge Park. אזור העיר ליברפול הוא אחד מהמרכזים הפיננסיים המובילים בבריטניה. הודות לבעלי חברות כמו Santander, Barclaycard ו-RSA - זהו גם מרכז ניהול העושר הגדול ביותר מחוץ ללונדון, וביתם של למעלה מ-650 משרדי עורכי דין גדולים בבריטניה.  

בזכות ארבעת אוניברסיטאות בעיר, ליברפול מספקת לעסקים צינור קבוע של עובדים מיומנים. צעירים הם דמוגרפיה מרכזית להשכרה. הזינוק המתמיד הזה של אנשי מקצוע צעירים וסטודנטים הופך את ליברפול לאחד מאזורי הקנייה לצורך השקעה ולהשכרה לטווח הארוך מהטובים ביותר בבריטניה. 

מחירי הנכסים בליברפול נמצאים במסלול עלייה. במהלך השנה האחרונה מחירי הנכסים באזור עלו ב-13.2%, עלייה במחירי הנכסים בממוצע ב-21,000 £. נתוני רישום המקרקעין מראים שבשנת 2022 המחיר הממוצע של נכס בליברפול עמד על  184,447 £ בעוד מחירי הנכסים במגמת עלייה , הם עדיין סבירים יחסית להשקעה, בהשוואה למחיר הממוצע של נכס בבריטניה נכון לינואר 2023 שהינו 290,000 £. 

בשני העשורים האחרונים, ליברפול עברה טרנספורמציה והתחדשות עירונית מהירה. Princes Dock (נמל) מתחדש בזכות השקעה של 5 מיליארד פאונד כחלק מתוכנית פיתוח אזור Liverpool Wtares טרמינל בהשקעה נוספת של כ-400 מיליון פאונד יאפשר לנמל יכולת להכיל 95% מהספינות צי סוחר מהגדולות בעולם. בנוסף, ישנה השקעה של יותר מ-5 מיליארד פאונד בנמל ובתשתיות כדי לעזור לליברפול לנצל את קרבתה לארבעה מששת נתיבי השיט המסחריים המובילים בעולם.


קצת עלינו

משרדנו מתמחה בליווי משקיעים לרכישת נכסים מניבים (דירות, בתים פרטיים) בצפון מערב אנגליה באזורים מבוקשים להשקעה במחירים אטרקטיביים בעיר ליברפול וסביבותיה.

אנו נציגים של חברה בריטית המתמחה ביזמות נדל"ן וניהול נכסים למשקיעים ישראלים.
יחד עם החברה אנו מעניקים מעטפת ליווי ושירות מלאה למשקיעים לאורך כל תהליך ההשקעה: מאיתור הנכס להשקעה, רכישתו, שיפוצו, רישומו בטאבו על שם הרוכשים וניהול ההשקעה השוטף באמצעות חברת ניהול מקצועית בעלת ניסיון וותק מוכחים בניהול נכסים עבור משקיעים מעבר לים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.