13 Mar
13Mar


חברת SERCO עוסקת במתן שירותי מיקור חוץ שפועלת עבור ממשלת אנגליה (ולעוד כ-20 ממשלות אחרות העולם). 

SERCO היא חברה ציבורית שהוקמה בשנת 1929 ומעסיקה כיום מעל ל- 50,000 עובדים.

החברה נותנת שירות ציבורי בתחומים רבים כגון: צדק והגירה , שירותי ביטחון, משפטים, בריאות , תחבורה ימית וחלל. בין לקוחות החברה משרדי ממשלה ,סוכנויות, רשויות מקומיות ושירותים לאזרח. 

חברת SERCO נקשרת בחוזה שכירות ארוך טווח עם בעל הנכס באמצעות חברת ניהול. תפקידה של חברת הניהול הוא לפקח על  על הנכס המושכר לאורך כל תקופת השכירות. 

אחד התחומים שבהם SERCO מתמחה הוא דיור ציבורי סוציאלי למבקשי מקלט לתושבים בעלי מעמד של פליטים באנגליה שמגיעים לבריטניה על מנת להתאזרח שם.

נכון לשנת 2019 אושרו כ- 17,000 בקשות למקלט מדיני ויישוב של  אותם מבקשים באנגליה. המטרה היא לשלב אותם בקהילה המקומית בצורה הטובה כדי שיתאקלמו וימצאו מקום עבודה ישתלבו בחברה האנגלית ויהיו חלק ממנה. 

מספר מבקשי מקלט מדיני באנגליה הולך וגדל בכל שנה ואיתן גדל הביקוש לסיוע בדיור. הרוב המוחלט של מבקשי הסיוע מקבלים גם סיוע כספי. 

חברת SERCO זכתה בפעם השנייה ברציפות במכרז ממשלתי לשיכון מבקשי מקלט באזור צפון מערב אנגליה. 

על מנת שחברת SERCO תאשר את המגורים של מבקש המקלט על הנכס לעבור שיפוץ בהתאם לדרישות ספציפיות בהתאם לתקנים. עם סיום השיפוץ מפקח מטעם החברה יבדוק את הנכס אם הוא עומד בכל התקנים. במידה וכן ניתן יהיה לאכלס את הדייר בנכס ולקבל שכירות בחוזה מובטח לתקופה של 5 שנים. 

הנכס יירשם בטאבו הבריטי על שם הרוכש וניתן למכור אותו ללא מגבלה עם חוזה שכירות או ללא חוזה שכירות. 

חשוב להבהיר שהחוזה עם חברת SERCO ניתן לביטול בהודעה מראש של 3 חודשים לכל אחד מהצדדים. 

כמו כן במידה ואין דייר בנכס הדבר אינו פוגע בשכירות החודשית השוטפת. 

החוזה נחתם מול חברת SERCO כאשר סכום השכירות החודשית קבוע  וידוע מראש. לרוב התשואה השנתית נעה סביב ה- 8%.

לבעל הנכס אין כל התעסקות עם הדייר (חברת הניהול מתנהלת מולו) או עם התשלומים השוטפים כגון: חשבונות חשמל, מים , גז וארנונה, כולם חלים על SERCO. 

כמו כן, גם הריהוט ואבזור הדירה חלה על SERCO.  במידה ויש תקלה או תיקון חברת SERCO יישאו באחריות לתיקונים לאורך כל תקופת השכירות

כמו כן בסוף תקופת השכירות חברת SERCO מתחייבת להחזיר את למצבו הפיזי כפי שקיבלה אותו בהתחלה. 

באחריות בעל הנכס באמצעות חברת הניהול היא לבטח את הנכס בביטוח מבנה. 

עסקת הרכישה עם חוזה שכירות ארוך טווח מול ממשלת אנגליה מקטינה באופן משמעותי את הסיכון בהשקעה ולכן נחשבת לעסקה סולידית ומבוקשת ביותר בקרב משקיעים, מה עוד אפשר לבקש?


מגה השקעות נדל"ן באנגליה מתמחה גם בנישה זו של ההשקעה.

 צרו קשר נשמח לשתף אתכם בפרטים!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.