25 Aug
25Aug

יש פתגם עתיק שאומר שכשיש מפגש בין אדם עם כסף לבין אדם עם ניסיון, בסיום המפגש האדם עם הניסיון יוצא עם הכסף והאדם עם הכסף יוצא עם הניסיון. 

על מנת להימנע מעסקאות שבסופן משקיעים יעמדו מול שוקת שבורה קיבצנו עבור המשקיעים כמה טיפים ועצות כיצד להימנע מבעוד מועד מרכישת עסקת נדל"ן מפוקפקות. 


  • תשואה סולידית -להתמקד בנכסים שנותנים תשואה סולידית בתנאי שוק רגילים. להימנע מהפיתוי לרכוש נכסים עם "תשואות נוצצות". (קניית נכס במודל הרכישה הקלאסי, קניה ישירה מהמוכר, עו"ד,רישום בטאבו על שם הרוכש).  
  • רכישת נכס בצורה הכי פשוטה ובסיסית בדומה לתהליך הרכישה שבו רוכשים דירת מגורים בארץ. פונים לעו"ד שמלווה את הרוכשים לכל אורך הרכישה. בעצם עו"ד שם את הידע היכולות המקצועיים שלו כדי לוודא כשירות ותקינות העסקה.
  • לוודא שהמוכר הוא אכן הבעלים של הנכס באופן מלא (ולא חלקי) בנסח טאבו באמצעות עו"ד. רק אחרי שעו"ד אישר את הרכישה ניתן להמשיך ולהשלים את העסקה. 
  • עו"ד שמייצג את המשקיע בלבד - כלומר למוכר עו"ד מטעמו ולרוכש עו"ד מטעמו. חשוב שעו"ד יהיה מקומי שמכיר את חוקי המקום כזה שעשה כבר עסקאות בעבר במקום בו הנכס נרכש. 
  • העברת כספים לחשבון בנאמנות בלבד-  חשבון זה מנוהל על ידי עו"ד שמייצג את המשקיע. בשום אופן אין להעביר את הכספים ישירות למוכר או למשווק. 
  • חשוב לזהות את המוכר - זיהויו הוודאי ברמה הגבוהה ביותר של הנכס (כמו בארץ זיהוי בעלים על ידי נסח בטאבו).
  • "תשואה מובטחת"- לנושא הזה צריך לתת תשומת לב מיוחדת. אין כזה דבר להבטיח תשואה!  לא ניתן להבטיח תשואה כיוון שלא ניתן לדעת את התוצאה שכן התשואה מבוססת על מדדים משתנים. המון משקיעים נופלים בזה וחבל. כאשר יש הבטחה כזו יש לבחון אותה בשבע עיניים. בעתות משבר מוכרים ומשווקים מבטיחים כל מיני הבטחות כדי למכור. צריך לבדוק היטב היטב מה בדיוק מסתתר מאוחרי הבטחה זו, כי לרוב הן הבטחות שווא. ההמלצה היא לרכוש נכסים מניבים בתשואת שוק רגילות בלי התחכמויות מיותרות ראו הוזהרתם!
  • חשוב לשים לב למחיר הנכס - אם מציעים נכס במחיר נמוך מדי לנכסים דומים זה אמור להדליק נורה אדומה. לבדוק היטב ולעומק כל הצעה לרכישה. גם אם המחיר גבוה זה אמור להדליק נורה אדומה - איו מתנות חינם.
  • לפני הרכישה חשוב להבין: כיצד הנכס יניב תשואה? כיצד דמי השכירות מועברים למשקיע? מי מטפל בנכס? מה קורה במידה ויש תקלות בנכס?  האם יש חברת ניהול שמעורבת?  כמה היא גובה על הניהול? מה עלות דמי האחזקה? מה הניסיון שלה בתחום ניהול נכסים? האם היא נמצאת בקרבת הנכס?  כיצד היא בוחנת את השוכרים? וכולי.
  • לפני הרכישה חשוב להבין את אסטרטגיית היציאה מההשקעה.- בסוף המשקיעים ירצו לממש את ההשקעה כלומר למכור את הנכס. יש לוודא שאין שום הגבלה למכור את הנכס (למשל הגבלה בזמן, או קבלת אישור ממישהו כדי למכור, או רק רוכש מסוג מסוים שבה במקומכם). לוודא שניתן למכור את הנכס בכל שלב שהמשקיע יבחר ובנוסף בסכום לפחות שבו הנכס נרכש.                                                                                                                                           
  • אנו מלווים משקיעים שבוחרים להשקיע בנדל"ן מניב בחו"ל ובונים יחד אתם את ההשקעה הטובה ביותר עבורם.                                          





הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.